تاریخچه برند نیو بالانس

تاریخچه برند نیو بالانس

نیو بالانس (NB) یک شرکت چندملیتی مستقر در محله برایتون بوستون، در ایالت ماساچوست آمریکاست. این شرکت در سال ۱۹۰۶ به‌عنوان تولیدکننده کفی کفش قوس‌دار، تأسیس شد و امروز یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کفش ورزشی در جهان است. در این مطلب بامیلو بلاگ، پیشینه این برند را بررسی می‌کنیم.

سه‌پایه های خانگی

new balance

مهاجر انگلیسی ویلیام جی رایلی (William J. Riley) در سال ۱۹۰۶ در بوستون، به تولید کفی‌های قوس‌دار و دیگر اکسسوری های کفش پرداخت. اولین محصول او یک کفی قوس‌دار انعطاف‌پذیر بود که برای پر کردن قوس کف پا و راحتی بیشتر، با سه نقطه تعادل طراحی‌ شده بود. گفته می‌شود که رایلی با مشاهده مرغ خود نام “تعادل جدید” را برای برندش برگزیده است. رایلی معتقد بوده پای چنگک مانند مرغ، منجر به تعادل کامل آن می‌شود. در سال ۱۹۲۷ رایلی فروشنده‌ای به نام  آرتور هال (Arthur Hall) استخدام کرد و سال ۱۹۳۷ با وی شریک شد. هال با شناسایی افرادی که کار آن‌ها نیاز به ایستادن‌های طولانی داشت، بازار هدف خود را انتخاب کرد و توانست از این طریق فروش محصولات را توسعه دهد.

ترکستر، اولین اسنیکر دانشجویی

new balance

فروش کفی‌های قوس‌دار، توسط النور (Eleanor) و پل کید (Paul Kidd)، دختر و داماد هال، ادامه داشت. تا این‌که سال ۱۹۶۰ ترکستر (Trackster)، به عنوان اولین کفش ورزشی این برند، با زیره ای موج‌دار طراحی و تولید شد. با استفاده اعضای باشگاه جوانان مسیحی (Young Men’s Christian Association)، تیم کالج ام ‌آی‌ تی (Massachusetts Institute of Technology)، دانشگاه تافتس (Tufts University) و دانشگاه بوستون، ترکستر به شهرت رسید؛ و در پی آن بین دیگر کالج‌ها و مدارس خصوصی کشور نیز، محبوب شد.

از بوستون تا جهان

new balance

سال ۱۹۷۲ جیم دیویس (Jim Davis)، رئیس فعلی شرکت، در روز ماراتن بوستون، کمپانی ورشکسته را خریداری کرد. در آن زمان، این شرکت تنها شامل شش نفر بود. روزانه ۳۰ جفت کفش تولید و از طریق پست به تعدادی خرده‌فروش آمریکایی ارسال می‌شد. جیم به قوانین پیشین شرکت، از جمله استفاده از ویژگی‌های فردی کارکنان، توجه به امور مشتریان و تاکید بر کیفیت بالای محصولات، متعهد بود. همسر جیم که در سال ۱۹۷۸ به این شرکت پیوست، در ایجاد فضایی متمایز برای کارکنان و مشتریان نیو بالانس تلاش کرد. هم‌زمان بااینکه در دهه ۷۰، محله بوستون به مرکز دوی آمریکا تبدیل‌شده بود، خط تولید خود را گسترش دادند و فروش آن‌ها به‌سرعت رشد کرد، که دیویس ها تصمیم به جهانی کردن نیو بالانس گرفتند.

تولید در آمریکا

new balance

محصولات نیو بالانس با دو نشان ساخت آمریکا (Made in USA) و ساخت انگلستان (Made in England) تولید می‌شوند، که به معنای کشور تولیدکننده آن‌هاست. محصولات ساخت آمریکا، در این کشور و محصولات ساخت انگلستان برای مصرف‌کنندگان اروپایی تولید می‌شوند. یک‌چهارم از کفش‌های نیو بالانس در آمریکا و در ایالت‌های ماساچوست و ماین تولید می‌شود.

تولید محصولات در کشورهای آمریکا و انگلیس، باعث شد قیمت نهایی محصولات نسبت به رقبای دیگر، بیشتر باشد. نیو بالانس برای جبران قیمت بالای محصولات خود، آن‌ها را با تکنولوژی‌های ویژه‌ای مانند کفی ژله‌ای، محافظ پاشنه و  تنوع در سایزبندی، به‌خصوص برای پنجه‌های باریک یا پهن، عرضه می‌کند.

new balance

تولید محصولات نیو بالانس انگلستان، از سال ۱۹۸۲ در کامبریا، با تولید ۲۸،۰۰۰ جفت کفش در هر هفته، آغاز شد. در سال ۱۹۹۴ حدود ۷۰ درصد کفش‌های این شرکت در آمریکا تولید می‌شد. اما در سال ۲۰۰۶  این درصد به ۲۵ رسید. ۷۰ درصد کفش‌ها در چین و ۵ درصد باقی‌مانده در ویتنام تولید می‌شدند.

در بهار سال ۲۰۱۶، این شرکت با همکاری قانون‌گذاران ماساچوست و ماین توانست لایحه‌ای تصویب کند که در آن، وزارت دفاع مجبور به خرید کفش‌های ورزشی نیو بالانس، برای افراد جدید و اعضای نظامی آمریکا شد. در این لایحه ارتش موظف بود سالانه ۱۵۰،۰۰۰ جفت کفش تولید آمریکا را، خریداری کند.

این شرکت از سال ۱۹۹۱ حدود ۴۰ میلیارد دلار سود کلی به دست آورده است.

پشتیبان‌های فوتبالی

new balance

در فوریه سال ۲۰۱۵، نیو بالانس ورود خود را به بازار فوتبال جهانی اعلام کرد. این شرکت کسب‌وکار فوتبال خود را از طریق همکاری با شرکت واریور اسپرتس (Warrior Sports) در سال ۲۰۱۲ آغاز کرده بود. نیو بالانس طی قراردادی ۴۰ میلیون دلاری، پشتیبان سال آینده تیم فوتبال لیورپول شد.

علاوه بر لیورپول باشگاه‌های دیگری مانند پورتو، شامروک روورز، سویا، سئول ای لند، جونیور، اوهایینز و سلتیک، همچنین تیم‌های ملی کاستاریکا و پاناما و بازیکنانی چون آرون رمزی، کندال واتسون، ماروان فلاینی، تیم کاهیل و ماسیمو لونگو نیز، تحت حمایت این شرکت قرار دارند.

new balance

ورزشکاران نیو بالانس پوش

از سال ۲۰۱۳، تعداد ورزشکارانی که نیو بالانس حامی مالی آن‌ها بود، افزایش بسیاری داشت. در همین سال، نیو بالانس شریک پوشاک تیم فوتبال ملبورن شد، که این قرارداد در دسامبر ۲۰۱۳ تا سه سال بعد تمدید شد. تنیس بازانی چون میلوش رائونیچ از کانادا، هدر واتسون از انگلستان، سوتلانا کوزنتسوا از روسیه و نیکول گیبس از آمریکا هم به این مجموعه بزرگ اضافه شدند.

در جولای ۲۰۱۱ نیز این شرکت حامی اصلی دوچرخه‌سواری بوستون، با نام نیو بالانس هابوی (New Balance Hubway) شد.

در سال ۲۰۱۳، نیو بالانس یک برند کفش اسکیت به نام نیو بالانس نومریک (New Balance Numeric) راه‌اندازی کرد. محصولات نومریک توسط کمپانی بلک باکس (Black Box) توزیع می‌شد، که به‌وسیله اسکیت‌باز حرفه‌ای، جیمی توماس (Jamie Thomas) تأسیس‌شده است.

new balance

این شرکت همچنین درگذشته مدتی شریک مت بونر (Matt Bonner) از انجمن ملی بسکتبال ان‌بی‌ای (National Basketball Association) بود. همین‌طور در سال ۲۰۱۵، این شرکت حامی تیم‌های ورزشی نیوزیلند و آنتیگوا و باربودا، و تیم کریکت آفریقای جنوبی شد. در ماه مارس ۲۰۱۵، اولین تبلیغ فوتبالی نیو بالانس با ستارگانی مانند آرون رمزی، آلوارو نگردو، سمیر نصری، خسوس ناواس، جو لدلی، کاسپر اشمایکل، کوین میرالس، آرون لنون و ماروان فلاینی، به نمایش درآمد.

طراحی از شما، تولید از ما!

new balance

در وب‌سایت رسمی نیو بالانس، قسمت ویژه ای با نام Customize دیده می‌شود. در این قسمت ۵ مدل پرطرفدار از سری محصولات “ساخت آمریکا” در اختیار مشتریان قرار داده‌شده است. با انتخاب مدل مورد نظر خود می‌توانید توسط پالت‌های دقیق و حرفه ای، رنگ‌های جزء به جزء کفش ورزشی‌تان را انتخاب کنید و هم‌زمان نتیجه ۳۶۰ درجه ایده خود را ببینید. پس از تایید نهایی، اثر خود را مانند روند همیشگی سفارش محصولات در سایت، به سبد خریدتان اضافه کنید. محصولی که به دستتان می‌رسد را کسی جز شما نداشته و نخواهد داشت. در ویدئو زیر می‌توانید این روند طراحی و تولید را مشاهده کنید.

درباره نویسنده

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.